آموزش نحوه استفاده از Winbox

در این قسمت از آموزش میکروتیک به آموزش برنامه winbox برای اتصال به میکروتیک خواهیم پرداخت. گفتنی است که 4 روش متداول برای اتصال به میکروتیک وجود دارد. این روش ها شامل ارتباط از طریق وب، ارتباط از طریق SSH، ارتباط از طریق Telnet و ارتباط از طریق وین باکس می باشد. لازم به ذکر است که روتر میکروتیک دقیقا مانند دیگر روترها امکان ارتباط از طریق کابل کنسول را نیز دارا می باشد. در چنین شرایطی لازم است که امکان دسترسی مستقیم به روتر فراهم باشد.

نحوه اتصال به میکروتیک از طریق winbox

winbox یکی از کاربردی ترین ابزارهایی است که مدیران شبکه به واسطه آن به روتر مورد نظر خود اتصال پیدا کرده و با به کارگیری یک رابط گرافیکی ساده تنظیمات سیستم عامل میکروتیک را انجام می دهند.

شرکت میکروتیک به منظور فراهم ساختن شرایطی مناسب برای راحتی کار کاربران خود اقدام به طراحی و عرضه ابزاری مناسب نموده است. کاربران می توانند با استفاده از ابزار مذکور بدون هیچ گونه دردسری و با برخورداری از پروتکلی امن به روتر میکروتیک خود اتصال پیدا کرده و اقدام به انجام کلیه تنظیمات مورد نیاز بر روی آن نمایند.

نرم افزار winbox ابزاری گرافیکی و در عین حال رایگان می باشد که امکان دانلود آخرین نسخه آن در سایت رسمی mikrotik فراهم است. همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، با استفاده از این نرم افزار می توان به سادگی به روتر میکروتیک وصل شد.

اگر شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که می خواهید نحوه اتصال به روتر میکروتیک از طریق نرم افزار وین باکس را بیاموزید، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کرده و انجام دهید.

در گام نخست لازم است که آخرین نسخه نرم افزار مذکور را از سایت رسمی میکروتیک دانلود نمایید.برای دانلود رایگان winbox میتوانید اینجاکلیک کنید

در مرحله ی دوم پس از دانلود، وقتی winbox را اجرا می کنیم پنجره ای مطابق شکل نمایش داده می شود که میکروتیک خود را انتخاب می کنیم و به آن connect می شویم.(به صورت پیش فرض کلمه عبور admin و بدون رمز می باشد)

توجه: برای اتصال به winbox باید آدرس ip یا آدرس mac میکروتیک را انتخاب کنید سپس دکمه connect را بزنید.

نکاتی درباره اتصال به میکروتیک:
در تصویر بالا،وقتی روی Refresh کلیک می کنیم، لیستی از میکروتیک هایی نمایش می دهد که در شبکه محلی ما موجود هستند. برای اتصال به میکروتیک هایی که در سطح اینترنت هستند، باید آدرس ip valid آن میکروتیک را در قسمت connected To وارد کنیم و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به آن متصل شویم.
شما می توانید از طریق لایه سه ( ip) به میکروتیک متصل شوید و تنظیمات انجام دهید و هم از لایه دو (mac). گاهی لایه سوم قفل می کند و نمی توانید با ip وارد winbox شوید در این صورت نیاز است مک آدرس میکروتیک را در قسمت connect to وارد کنیم و به آن متصل شویم.
برای اتصال از طریق آدرس ip باید آدرس ip کامپیوتر ما و میکروتیک در یک رنج باشد.

در مرحله ی اخر بعد از کانکت ،نرم افزار winbox باز می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 1.7]

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست